Indirekt beszerzés
Oktatóink:
A tapasztalat azt mutatja, hogy rengeteg pénzt, időt és munkaerőt fordít egy cég direkt beszerzésre, mivel ez közvetlenül kapcsolódik, és direkt hatással van a profitra és a vevői elégedettségre.
Viszont minél kevesebbet költ termékei előállításához szükséges kapcsolódó anyagokra és szolgáltatásokra, annál alacsonyabbak a költségei, ami azt jelenti, hogy magasabb profithoz juthat eladásai során – és minél jobb minőségűek a termékei, annál elégedettebbek a vásárlói.
Előfordulhat azonban, hogy nem veszik észre, mennyire létfontosságú a vállalat számára a közvetett, más néven az indirekt beszerzés is.
Ez a fajta beszerzés magában foglalja azoknak a termékeknek és szolgáltatásoknak a megvásárlását, amelyek lehetővé teszik a mindennapi üzleti tevékenységet.
Közvetett ráfordítás lehet például az irodaszer, utazások, IT-szolgáltatások, csomagolóanyagok, felszerelések, gondnoki szolgálat, irodai bútorok és így tovább.
Ezek azok a termékek és szolgáltatások, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a vállalat zökkenőmentesen működhessen.
A közvetett költségek előtérbe helyezése és hatékony kezelése – érthetően – óriási feladat, de ha csökkenteni szeretnénk a kiadásokat, akkor prioritásként kell kezelni. A mai, egyre élesedő piaci versenyben nagyon fontos, hogy ott csökkentsük a költségeket, ahol csak lehet, annak érdekében, hogy növelni tudjuk a profitot, és gyarapítani a jövőbeni üzleteket. Tény, hogy az indirekt ráfordítás óriási hatással van az üzletre, és képesnek kell lennünk ennek hatékony kezelésére azért, hogy a legjobb minőséget kapjuk a pénzünkért.
Az indirekt vagy közvetett beszerzés ugyanolyan fontos, mint a direkt beszerzés, ezért azonos stratégiával kellene őket kezelni.
Melyek ezek a stratégiák? Mit is mutat a valóság az indirekt beszerzés területén?
Meg akarom ismerni ezeket a startégiákat és innovatív praktiákat elsajátítani!